مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. دى 1395 - 20:23   |   کد مطلب: 18941
در دومین روز از هفته فرهنگی محل جدید کتابخانه حاج محمدی ملایری (فرهنگیان) در طبقه فوقانی سینما فرهنگیان افتتاح شد.
ساختمان جدید کتابخانه ملایر حاج محمد ملایری افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از ملایری‎ها؛ عبدالعظیم رضایی در آیین افتتاحیه محل اظهار داشت: هفته فرهنگی فرصتی برای بازخوانی ارزش‌های فرهنگی شهرستان ملایر است.

وی افزود: باید تمام این ارزش‌ها را به هم یادآوری کرده و این هفته فرصتی بوده که با همکاری تمامی افراد و فعالان فرهنگی هرستان در راستای حفظ و ارتقا ای ارزش‌ها قدم برداریم.

فرماندار ملایر گفت: فرهنگ یعنی آنچه با آن زندگی می‌کنیم و همه خوبی‌های زندگی ما همان فرهنگ است و اگر کاستی در آن وجود داشته به‌واسطه نواقص فرهنگی جامعه است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های محوری هفته فرهنگی ملایر بیان کرد: راهپیمایی نه به اعتیاد یکی از برنامه‌های اصلی در این هفته است.

رضایی گفت: امروز بحث آسیب‌های اجتماعی یکی ز اولویت‌های مهم در جامعه است و اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین معضلات آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به نقش اعتیاد در بیش از 53 درصد از طلاق‌ها بیان کرد: هفته فرهنگی فرصتی برای ایجاد یک انزجار عمومی در بحث اعتیاد بوده و در همین راستا راهپیمایی نه به اعتیاد در روز چهارشنبه در ملایر برگزار می‌شود.

فرماندار  تجلیل از مفاخر فرهنگی ملایر را یکی دیگر از برنامه‌های اصلی در این هفته عنوان کرد و گفت: در این مراسم از پیشکسوتان و مفاخر بزرگ ملایر تجلیل می‌شود.

وی توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی را یکی دیگر از محورهای اصلی هفته فرهنگی عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از محورهای اصلی این هفته بوده که در این راستا دو کتابخانه، محل جدید کتابخانه فرهنگیان و چهار بخش جدید کتابخانه علامه مجلسی ملایر افتتاح می‌شود.

رضایی با اشاره به وجود بیش از 180 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان ملایر بیان کرد: در شهرستان ملایر 20 کتابخانه وجود داشته که 10 هزار 500 نفر  در این کتابخانه‌ها عضو هستند.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار