مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آذر 1395 - 12:26   |   کد مطلب: 18721
دانشجویان ترم3 علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا در بیایه ای خطاب به شهردارهمدان:
دریافت حقوق کارگران را بر خود مقدم بدانید/پرداخت حقوق رفتگران باید قبل از مدیران باشد
دانشجویان ترم 3علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا با صدور بیانیه‌ای خطاب به شهردار اعلام کردند: از تمامی مدیران شهرداری همدان که با احساس‌ تکلیف‌، بدون‌ توقع‌، فداکارانه‌، بدون‌ خودنمایی‌ و برای‌ رضای‌ خدا کار می‌کنند، درخواست داریم دریافت حقوق کارگران را بر خود مقدم بدانند.

به گزارش صدای دانشجو دانشجویان ترم3 علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا با صدور بیانیه‌ای خطاب به شهردار اعلام کردند: از تمامی مدیران شهرداری همدان که با احساس‌ تکلیف‌، بدون‌ توقع‌، فداکارانه‌، بدون‌ خودنمایی‌ و برای‌ رضای‌ خدا کار می‌کنند، درخواست داریم دریافت حقوق کارگران را بر خود مقدم بدانند.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا  با صدور بیانیه‌ای خطاب به شهردار اعلام کردند: از تمامی مدیران شهرداری همدان که با احساس‌ تکلیف‌، بدون‌ توقع‌، فداکارانه‌، بدون‌ خودنمایی‌ و برای‌ رضای‌ خدا کار می‌کنند، درخواست داریم دریافت حقوق کارگران را بر خود مقدم بدانند.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بارها در شبکه های اجتماعی، خبرگزاری ها و سایت های خبری استان همدان، اخباری از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، رفتگران زحمت کش و نیروهای خدماتی شهرداری همدان که اکثرا از قشر مستضعف و پایین جامعه هستند را شنیده ایم و گاها زمان این تاخیرها نیز تا سه ماه اعلام شده است.

 

 

بی شک تصور این که یک کارگر و رفتگر زحمت کش تا دو یا سه ماه نتواند حقوقی دریافت کند چقدر سخت و دردآور است، چه برسد به این عمل در عالم واقع اتفاق بیافتد و باعث شرمندگی این عزیزان در برابر خانوادهایشان گردد.

 

رصد اخبار نشان دهنده این است که در ماه‌های گذشته برخی از اعضای شورای شهر همدان نسبت به تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری همدان انتقاداتی را داشتند که در آن زمان شهردار همدان وعده رسیدگی را داد که شرایط بهبود یافت ولی هنوز به وضعیت مطلوب یعنی عدالت در پرداخت‌ها نرسیده است.

 

کار به همین جا ختم نشد و شورای شهر همدان آبان ماه 95 در جلسه غیرعلنی خود مصوبه‌ای مبنی بر پرداخت حقوق کارکنان شهرداری با اولویت نسبت مدیران ستادی داشت که عدم اجرای آن توسط مدیران ستادی شهرداری همدان انتقاد اعضای شورای شهر همدان را برانگیخت.

 

ما دانشجویان ترم 3 علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا قضاوت خاصی درباره اخبار منتشر شده درباره عملکرد شهرداری همدان در حوزه عدالت در پرداخت حقوق کارگران نداریم اما بنابر رسالت دانشجویی خود لازم می بینیم که بر شهردار محترم همدان یادآوری کنیم هر انسان آزاده ای این اصل را میپذیرد که اولویت در نحوه و زمان پرداخت حقوق کارگران، رفتگران زحمت کش و نیروهای خدماتی به موقع و قبل از مدیران و نیروهای ستادی شهرداری همدان باشد.

 

ما همین جا از تمامی مدیران شهرداری همدان که با احساس‌ تکلیف‌، بدون‌ توقع‌، فداکارانه‌، بدون‌ خودنمایی‌ و برای‌ رضای‌ خدا کار می‌کنند درخواست داریم این امر را یک اصل مدیریتی برای خود قرار دهند، مادامی که کارگران و نیروهای خدماتی زیرمجموعه خود هنوز حقوق ماهیانه خود را دریافت نکرده اند، آنان نیز از دریافت حقوق امتناع ورزند و دریافت حقوق کارگران را بر خود مقدم بدانند.

 

در خاتمه، برای آنان که برای پیشبرد جامعه آزاد، جامعه بدون فساد و تبعیض و جامعه ای با مردمی آگاه و بیدار در تلاش اند، آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون داریم.

 
و من الله توفیق

دانشجویان ترم 3 علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا

6آذرماه1395

 

امضا کنندگان این بیانیه:
مهسا دینی-صبا حجازی فر-محمدجواد پور سلیمانی-اویس اکبری-میلاد ذوالفقاری-محمدرسول سرهنگی-مهدیه توفیقی-مریم پاشایی-علی دهقانی-محمد گودرزی-صالح آیینی-مریم گوجکی-فرید کریمی-ژیلا برزنجه-سبحان صالحی-علی کریمی-حسن رفیعی-سعید سنایی-فاطمه سالاروند-پوریا بابایی پور

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار