مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. آبان 1395 - 20:12   |   کد مطلب: 18700
خانم مرضیه حدیدچی، معروف به «طاهره دباغ» که از مبارزان پیشگام نهضت اسلامی بود، صبح امروز پس از گذراندن یک دوره بیماری ناشی از شکنجه های رژیم طاغوت، در 77 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش صدای دانشجو، متاسفانه خانم مرضیه حدیدچی، معروف به «طاهره دباغ» که از مبارزان پیشگام نهضت اسلامی بود، صبح امروز پس از گذراندن یک دوره بیماری ناشی از شکنجه های رژیم طاغوت، در 77 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مرضیه حدیدچی معروف به طاهره دباغ متولد بیست و یکم خرداد هزار و سیصد و هجده در همدان، از مبارزان دیرین انقلاب اسلامی و نمادی از زنان مسلمان فعال حاضر در همه عرصه های اجتماعی ایران بود. بانوی مجاهدی که سال های زندگانیش را مخلصانه در مسیر اسلام و آرمان هایش فدا کرده بود, بی آنکه لحظه ای, انحرافی در اهدافش یا که تردیدی در اعتقادش پدید آید.
لازم به ذکر است، خانم حدیدچی، در دوران نهضت اسلامی طعم زندان و شکنجه های سخت را چشیده و همچنین از مهمترین سوابق آن مرحومه می توان به حضور در مجلس شورای اسلامی و سپاه پاسداران پس از پیروزی انقلاب اشاره داشت.

وی که از بیماری قلبی رنج می برد، صبح امروز در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دار فانی را وداع گفت.

به اطلاع می رساند، مراسم تشییع پیکر مرحومه مرضیه حدیدچی فردا ساعت ده صبح در صحن آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در حرم امام خمینی (ره) برگزار می شود و پس از اقامه نماز، در همان محل دفن خواهد شد.

به یقین, یاد و خاطره ی این بانوی مبارز در قلب تپنده ی این شهر و این دیار و این انقلاب باقی خواهد ماند و ایران رشادت های این بانو بزرگ را فراموش نخواهد کرد.
انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار