مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1395 - 11:52   |   کد مطلب: 18600
مسؤول بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه قرارداد FATF نوعی کاپیتولاسیون جدید است، گفت: این کار که بانک‌ها نهاد‌های انقلابی را تحت فشار و تحریم قرار دهند عملی شرم آور و ننگین است.

به گزارش صدای دانشجو طیب فریادرس در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به ادعای دولت روحانی در خصوص رفع تحریم‌های ظالمانه و حل مشکلات اقتصادی جامعه با برجام، اظهار کرد: اکنون با FATF نه تنها تحریم‌ها رفع نمی‌شود بلکه سطح بالاتری از تحریم‌ها که همان خودتحریمی است اعمال می‌شود.

وی خودتحریمی را بالاتر از سایر تحریم‌ها که دیگران اعمال کرده‌اند دانست و گفت: این کار که بانک‌ها، نهاد‌های انقلابی را تحت فشار و تحریم قرار دهند عملی شرم‌آور و ننگین است.

مسؤول بسیج دانشجویی استان همدان افزود: دولت قرار بود عزت را به پاسپورت ایرانیان بیاورد که نه تنها عزت نیاورد بلکه قرارداد FATF نوعی کاپیتولاسیون جدید را شکل داد که نوعی جاسوسی در زندگی خصوصی مردم است.

وی به موضوع اجرای یارانه‌ها و بررسی حساب‌ها و ادعای دولت به دفاع از حریم خصوصی افراد اشاره کرد و یادآور شد: چطور شده که اکنون حساب‌های بانکی مردم و جریان مالی کشور تقدیم بیگانگان و در اصل از طریق آنها تقدیم صهیونیست‌ها می‌شود؟!

فریادرس با بیان اینکه اکنون با قرارداد FATF تحریمی نه توسط آمریکا بلکه توسط شیفتگان به آمریکا در کشور اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: هدف از این کار قطع بازوان انقلاب اسلامی در منطقه و نتیجه آن تحقیر ملت است.

وی بحث FATF و اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی را از یک جنس و با هدف قطع بازوان انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: نتیجه اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر حذف نیرو‌های نظامی کشور این است که انقلاب اسلامی توان دفاع از خود را نداشته باشد.

مسؤول بسیج دانشجویی استان همدان اظهار کرد: آیا ژاپنی‌ها دارای استقلال هستند و یا مستقلاً در صحنه بین‌الملل با وجود توان اقتصادی به حساب می آیند؟ آیا جز این است که ژاپنی‌ها در پازل آمریکا هستند؟

وی گفت: باید از آقای هاشمی پرسید آیا شما می‌خواهید واقعاً آمریکایی باشید؟ تکلیف خودتان را روشن کنید و به مردم بگویید که بناست در چارچوب و پازل آمریکا بازی کنید؟

فریادرس خطاب به هاشمی خاطرنشان کرد: در منطقه‌ای که تکفیری‌ها، داعشی‌ها و نوچه‌های آمریکا اینگونه مانور می‌دهند حذف نیروی نظامی یعنی تسلیم ملت به داعش و آمریکا؛ اگر شما تسلیم شدن در برابر آمریکا و داعش را می‌پسندید خودتان تسلیم شوید و برای دیگران تعیین تکلیف نکنید!

وی ملت ایران را ملتی عزیز و عزتمند دانست و افزود: ملت عزتمند ایران مخالف این است که با قرارداد FATF و تضعیف قدرت نظامی و توان دفاعی، مردم و کشور را تسلیم داعشی‌ها و امثال نیروهای تحت سیطره آمریکا کند که نتیجه آن بر باد رفتن حیثیت ملت است.

مسؤول بسیج دانشجویی استان همدان تصریح کرد: دولت چون به مردم وعده حل مشکلات با برجام را داده بود اما قرارداد برجام خلل و فرجی داشته که دولت سعی بر پرکردن این خلل‌ها به شکل‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه هر روز یک تعهد رو می‌شود و برای اینکه غرب وعده‌های خود را عملی کند دولت هر روز یک امتیاز جدیدی می‌دهد، یادآور شد: روزی به دولت توصیه ‌شد در مقابل امتیاز نسیه امتیاز نسیه و در مقابل امتیاز نقد امتیاز نقد بدهد.

فریادرس اظهار کرد: باید تعهدات گام به گام اجرا می‌شد اما ما تمام تعهدات را در بحث برجام اجرا کردیم و منتظر هستیم غربی‌ها فضای اقتصادی را باز کنند و تحریم‌های بانکی را بردارند اما این اتفاق نمی‌افتد و برای برداشتن تحریم‌ها و باز شدن فضای بانکی هر روز تعهدات جدیدی را از دولت شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه FATF در چارچوب سیاست گام به گام واگذار کردن منافع ملت به غرب است، ادامه داد: این موضوع برای ملت، رهبری و جریان انقلابی قابل قبول نیست و دولت که خود را پیرو بیانات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و سایر موارد می‌داند در این خصوص موظف است.

مسؤول بسیج دانشجویی استان همدان بیان کرد: مجلس باید با تصویب قانون شفاف و روشن از هر جنس تعهدات این گونه که نفع بیگانگان را در نفوذ می‎بیند را ببندد که در آینده شاهد این جنس تحرکات در جریان موضوعات امنیتی و اقتصادی کشور نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار