مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. بهمن 1394 - 12:20   |   کد مطلب: 16916
معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بهره برداری خوابگاه 600 نفره دانشجویان دختر دانشگاه در اردیبهشت 96 خبر داد.

ابراهیم جلیلی ، در گفتگو با صدای دانشجو گفت: پروژه ای که قرار است کلنگ زنی اش انجام بشود خوابگاه دخترانه 600 نفری دختران مجرد هست که با اعتبار بالغ بر 9 میلیارد تومان آغاز به کار خواهد کرد.

جلیلی گفت: یک سوم بودجه را وزارت بهداشت تقبل کرده و مابقی را خود دانشگاه پرداخت خواهد کرد. این خوابگاه دارای سه طبقه با اطاق های سه تخته می باشد که با آخرین استانداردهای یک خوابگاه دانشجویی طراحی شده است.

وی گفت: امکانات فرهنگی وسالن ورزشی، کتابخانه و محل توزیع غذا برای این خوابگاه در نظر گرفته شده است. ان شاء الله بنا داریم در اردیبهشت 96 این پروژه به بهره برداری برسد.

وی افزود:  با راه اندازی این خوابگاه، چهار خوابگاه که در سطح شهر در فضاهای نه چندان مناسب هستند در این مکان متمرکز خواهد شد که هم از لحاظ کاهش هزینه و هم از لحاظ مدیریت دانشجویان و از نظر امکاناتی که می توان در اختیار دانشجویان قرار داد افزایش کمی و کیفی خواهیم داشت.

وی اشاره کرد: در دانشگاه علوم پزشکی سرانه امکانات فرهنگی دانشجویی نسبت به دیگر دانشگاه ها پایین تر است، که با پیگیری هایی که انجام داده ایم قرار است در بودجه 95 این شرایط اصلاح شود.

جلیلی در خصوص مزایای ایجاد این خوابگاه جدید گفت: با ایجاد این خوابگاه مشکلات عمده ای که دانشجویان با آن درگیر هسستند مثل  ایاب و ذهاب، پراکندگی و استفاده از فضاهای نا مناسبی که کاربری دیگری داشتند مثل خوابگاه مباشر که اساسا برای این کار طراحی نشده است پایان می یابد.

وی در خصوص نحوه بهبود شرایط دانشجویان اضافه کرد: در کنار مسائلی هست که می تواند با مدیریت خوب دولت و همچنین حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی حل بشود. لازم است سرانه دانشجویی را چه در بحث رفاهی چه در بحث فرهنگی مناسب با  نیاز واقعی اولیه دانشجویان باشد. ضمنا در بحث امکانات دانشجویی ما برای تعمیرات خوابگاه ها اعتبارات جداگانه ای نداریم و پیشنهاد داده ایم به وزارت خانه که چنین ردیف بودجه ای هم پیش بینی بکنند.

در مراسم کلنگ زنی این خوابگاه دانشجویی، الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، فرماندار همدان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی، اعضا هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار