مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. دى 1394 - 11:24   |   کد مطلب: 16753
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا:
دانشگاه ها مستقل از جناح بندی های سیاسی عمل کنند
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه عامل به مسائل سیاسی است و با آگاهی کامل رصد می کند و مطالبه گر است، اما با اجتناب از سیاست زدگی سعی می کند وارد جناح بندی های سیاسی نشود.

اکبر عروتی موفق در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو، گفت: انتخابات از مظاهر بارز حضور مردم در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی برای کشور است و به عنوان نمادمردم سالاری دینی است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در اسفندماه جاری اظهار کرد: این دو نهاد از نهادهای بسیار مهم و تاثیرگذار در کشور هستند که وظایف یکی نظارت بر حسن اجرای قوانین  و دیگری انتخاب رهبر است.

عروتی نقش دانشگاه ها را در انتخابات مهم دانست و بیان کرد: دانشگاه با دارا بودن حدود 14 هزار عضو صاحب رای در نقش آفرینی درون سازمانی و در ارتقا سطح و فهم جامعه بسیار موثر است و چون یک جامعه فرهنگی است نوع انتخابش در فرایند کار بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دانشگاه دو رسالت مهم را در انتخابات پیگیری می کند گفت: یکی از رسالت ها در خصوص مشارکت حداکثری است که دانشگاه می تواند با ترغیب و تشویق جامعه هدف، مخاطبین را متقاعد کند در عرصه انتخابات با حساسیت بیشتری وارد شوند و احساس تکلیف را در بین مردم ارتقا دهد و رسالت دوم دانشگاه این است که  فرهنگ سازی کند،افرادی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند دارای چه شاخص هایی باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: دانشگاه به عنوان یک نهاد مرجع باید فرهنگ سازی  و روشنگری کند که کاندیداهای محترم فقط در چارچوپ وظایف اعلام شده شعار دهند و در حوزه عملیاتی خودشان ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه عامل به مسائل سیاسی است و با آگاهی کامل رصد می کند و مطالبه گر است، اما با اجتناب از سیاست زدگی سعی می کند وارد جناح بندی های سیاسی نشود.

عروتی خاطر نشان کرد: دانشگاه باید مستقل باشد و بدون جانب گیری از کسی فقط شاخصه های یک نماینده مطلوب در نظام اسلامی را از دیدگاه قران، امام (ره) و مقام معظم رهبری استخراج کند و در اختیار گروه هدف قرار دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا گفت: شورای فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در جهت انجام رسالت خودش، اقدام به تهیه  منشور انتخاباتی کرده است و دانشگاهیان و تشکل های دانشگاهی موظفند برمبنای آن منشور انتخاباتی عمل کنند .

وی در پایان درخصوص برنامه های دانشگاه بوعلی سینا در ایام انتخابات گفت: دانشگاه بوعلی همچون سالهای قبل با دعوت از کاندیداهایی که شانس بیشتری در انتخابات دارند جلسات پرسش و پاسخی برگزارمی کند و با برگزاری یک سری نشست ها و همایش ها ویژگی های نمایندگان مطلوب را به دانشگاهیان معرفی می کند.

 

انتها پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار