مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. دى 1394 - 11:35   |   کد مطلب: 16555
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: امروز در کشور بیش از هر چیز نیاز به تولید و اشتغال داریم و باید با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه، نسبت به افزایش تولید و توسعه اقتصاد کشور گام برداریم.

به نقل از فارس، محمدحسین امید  در بازدید از پروژه‌‌های در حال ساخت دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه ملایر شهری است که دارای واقفان بزرگ و موقوفات زیادی است، اظهار کرد: بخش‌هایی از دانشگاه ملایر با کمک خیرین ساخته شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ملایر یک دانشگاه جوان است و طی سال‌های اخیر توانسته به رشد و ترقی برسد، افزود: با این وجود دانشگاه ملایر می‌تواند با این مسیر رشد در سال‌های آتی یکی از دانشگاه‌های برتر در کشور باشد.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگاه ملایر تاکنون در طراحی و ساخت پروژه‌ها بسیار موفق عمل کرده است، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این دانشگاه در آینده نزدیک به پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه ملایر کمک شایانی خواهد داشت.

وی پژوهشکده انگور دانشگاه ملایر را یکی از پروژه‌های مهم این دانشگاه برشمرد و گفت: تحقیقات و فعالیت‌های این پژوهشکده می‌تواند در توسعه صنایع تبدیلی انگور و اقتصاد دانش‌بنیان نقش مهمی را در آینده شهرستان ایفا کند.

امید با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی است، تصریح کرد: دانشگاه باید با پژوهش‌های علمی و ورود به عرصه کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال و تولید با کیفیت محصول گام بردارد.

وی بر رشد کیفی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها باید به این سمت حرکت کنند، گفت: به جز چند دانشگاه جامع، سایر دانشگاه‌های کشور می‌توانند با توجه به موقعیت منطقه و ظرفیت‌های موجود به صورت تخصصی کار کنند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه نیاز است در این زمینه حمایت‌های بیشتری از دانشگاه‌ها صورت گیرد، افزود: امروز در کشور بیش از هر چیز نیاز به تولید و اشتغال داریم و باید با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه، نسبت به افزایش تولید و توسعه اقتصاد کشور گام برداریم.

در ادامه معاون وزیر نیز از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دانشگاه ملایر بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار