مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. آذر 1394 - 11:28   |   کد مطلب: 16488
کانون دانشجویی ،فرهنگی امید برگزار کرد:
معلولیت محدودیت نیست
همایش معلولیت محدودیت نیست با حضورنماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان همدان، معاونت دانشجویی وفرهنگی و مدیر فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو، دکتر جلیلیمعاون دانشجویی وفرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکهمعلولیت نه ناتوانی بلکه اختلالی جزئی در عملکردهای حسی وحرکتی است واین امر موجب شده که آنان در سایر موارد تواناتر از دیگران ظاهر شوند اظهار امیدواری کرد: با ایجاد بستروزیر ساخت مناسب زمینه ای برای فعالیت وزندگی معلولان مهیا شود.

 امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت:براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی 3درصد از بکارگیری نیرور در ادارات ونهاد های دولتی باید به معلولین اختصاص یابد.

 

وی افزود: لایحه افزایش 3درصد به 5درصد این بکارگیری ارائه شده است که در صورت تصویب بخشی از مشکلات اشتغال این عزیزان مرتفع خواهد شد .

همچنین در این مراسم علی تعالی فرماندار شهرستان همدان طی سخنانی گفت:توانیابان با همت والای خود توانسته اند در برخی از ابعاد زندگی از افرادی که جسمی سالم دارند خوش تر بدرخشند ولذا ما نباید با دید نقص به این قشر از جامعه نگاه کنیم.

فرماندار همدان افزود مناسب سازی شرایط محیطی یکی از وطایف مسئولین نسبت به این عزیزان میباشد.

ایشان یکی از راههای که به نحومطلوبتری می تواند به این افراد کمک کند بهره گیری از کانون ها وتشکلها می باشد.

وی افزود:این تشکلها وکانونها می توانند با ارتباط با توانیابان انعکاس درستی از مشکلاتشان داشته ودر اختیار مسئولین امر بگذارند تا براساس این اطلاعات تصمیمات بهتری گرفته شود.

تعالی ادامه داد استاندار همدان در جلسه هفته گذشته که به مناسبت روز معلولین برگزار شد بر برنامه ریزی برای مناسب سازی رفت وآمد معلولین تاکید کرد وگفت به همین منظور نیز اعتباری در نظر گرفته شده.

 در این مراسم یکی از توانیابان خواسته ها ومشکلات این قشر از جامعه را در 9 بند به سمع حاضرین رساند و از تلاشهای مسئولین در راستای بهبود وضعیت معلولین تقدیر وتشکر نمود.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار