مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. مرداد 1394 - 8:08   |   کد مطلب: 15644
رئیس دانشگاه آزاد همدان گفت: در علم دانش‌بنیان طرح‌های تولید نانو پودر مس و نیکل در دانشگاه آزاد همدان نهایی شده است.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل از ایسنا، دکتر "سعید جامه‌بزرگی" چهارشنبه 28 مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد به اقتصاد دانش‌بنیان نیاز دارد، اظهار کرد: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی، زیرساخت دانشگاه آزاد اقتصاد دانش‌بنیان است و با توجه به منابع زیرزمینی می‌توانیم این زمینه را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در علم دانش‌بنیان طرح‌های تولید نانو پودر مس و نیکل در دانشگاه آزاد همدان نهایی شده که نیاز صنایع را برطرف کرده و روان‌کننده‌ها را فراهم می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 هزار و 960 دانشجو در دانشگاه آزاد همدان تحصیل می‌کنند، افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد بیش از 234 عضو هیات علمی و 300 کارمند زبده دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بیش از 420 هزار فارغ التحصیل داشته، اظهار کرد: این دانشگاه دارای 164 رشته در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری با 19 رشته بوده است.

جامه‌بزرگی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد واحد همدان دارای چهار دانشکده مصوب شامل دانشکده‌های علوم انسانی، فنی‌مهندسی، علوم پایه و هنر و معماری است.

رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه وسعت دانشگاه آزاد همدان 140 هکتار است، یادآور شد: دانشگاه آزاد همدان، در سال 1366، به همت دکتر سید علی اکبر فامیل روحانی افتتاح شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد همدان از نظر کمیت، کیفیت و وسعت جزو برترین‌ها محسوب می‌شود و در استان بعد از دانشگاه بوعلی‌سینا دومین دانشگاه کیفی به شمار می‌رود.

دانشگاه آزاد همدان دارای بیش از 6 هزار و 730 مقاله ISI  و SCOPUS است

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد همدان بیش از 6 هزار و 730 مقاله ISI  و SCOPUS داشته، اضافه کرد: این دانشگاه بیش از 580 مقاله علمی، پژوهشی و ISI  و طرح‌هایی از جمله 36 طرح برون‌دانشگاهی، 276 طرح درون‌دانشگاهی پایان یافته و 186 طرح تحقیقاتی در حال اجرا دارد.

جامه‌بزرگی با اشاره به اینکه فضای پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه پنج هزار و 675 است، تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد همدان دارای 53 آزمایشگاه، 66 کارگاه آموزشی، 230 کلاس و فضاهای آموزشی مجهز به ویدیو پروژکتور و 30 کارگاه کامپیوتر است و به تازگی ساختمانی مجزا برای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی احداث شده و به سمتی می‌رویم که برای این مکان گواهینامه ISO 17025  را اخذ کنیم.

وی یادآور شد: فضای سبز و محوطه دانشگاه 154 هزار مترمربع، مساحت ساختمان دانشکده علوم پایه سه هزار و 328 مترمربع، علوم انسانی 11 هزار مترمربع، سلف سرویس 23 هزار و 246 مترمربع و فضاهای ورزشی 25 هزار و 579 مترمربع است.

آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

جامه‌بزرگی با بیان اینکه آمفی تئاتر دانشگاه آزاد دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: امیدواریم این ساختمان سال 95 افتتاح شود.

رئیس دانشگاه آزاد همدان ادامه داد: همچنین ساختمان جدیدالورود دانشگاه آزاد با مساحت پنج هزار و 200 مترمربع در 6 طبقه احداث شده که امیدواریم نیاز استان را در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی و داروسازی مرتفع کند چرا که تعداد دانش‌آموزان متقاضی رشته تجربی که در کنکور رشته پزشکی را انتخاب می‌کنند هر ساله در حال افزایش است.

موزه مردم‌شناسی دانشگاه آزاد به‌زودی افتتاح می‌شود

جامه‌بزرگی موزه مردم‌شناسی و تنوع‌زیستی را یکی از آثار ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد دانست و افزود: این موزه در سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: کتابخانه دانشگاه آزاد دارای 112 هزار و 942 کتاب و جدیدترین کتاب‌های علمی بوده و بانک اطلاعاتی ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را می‌توان در این کتابخانه پیدا کرد و امسال نیز دسترسی خوبی به بانک‌های اطلاعاتی جهانی داریم و می‌توانیم آخرین مقالات و کتاب‌ها را در اختیار داشته باشیم.

جامه‌بزرگی به برنامه‌های دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات می‌توان به برگزاری بیش از 28 همایش ملی و بین‌المللی و حضور 81 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در کنفرانس‌های بین‌المللی خارج کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به مرکز رشد دانشگاه آزاد تصریح کرد: این مرکز فعالیت‌های خوبی در ارتباط با صنعت و بازار کشور آغاز کرده و زمینه‌ای برای از بین بردن فاصله بین صنعت و دانشگاه فراهم می‌کند.

جامه‌بزرگی به المپیادهای برگزار شده در دانشگاه آزاد اشاره و اظهار کرد: از جمله المپیادها بسکتبال دختران، مسابقات آمادگی جسمانی پسران کشور و المپیاد ورزشی دانشجویان پیام‌نور است.

وی با بیان اینکه شعار دانشگاه آزاد کمک به کشور و رفع نیازها بوده، عنوان کرد: در اوایل شروع فعالیت دانشگاه، فوج عظیمی از نیروهای جوان که پشت کنکور مانده بودن دچار ناکامی‌ها و مشکلات روحی و روانی شدند که دانشگاه آزاد با کمک رهبر انقلاب اسلامی تابوی کنکور شکسته شد.

جامه‌بزرگی افزود: به تدریج دانشجویان به تحصیلات تکمیلی روی آورده و براساس برنامه پنجم توسعه هدف‌گذاری شد تا بتوانیم در منطقه به رتبه اول و دوم دست یافته و به بالاترین رشد علمی جهان برسیم که مدیون دانشجویان هستیم.

برگ برنده دانشگاه آزاد همدان، وجود نیروهای متخصص و جوان است

رئیس دانشگاه آزاد همدان در پایان با تاکید بر اینکه برگ برنده دانشگاه آزاد همدان، وجود نیروهای متخصص و جوان است گفت: طی دو سال اخیر شاهد رشد خوب نیروهای متخصص و جوان به ویژه در بخش اساتید و دانشجویان هستیم که باعث شده نیازهای استان و استان های همجوار را پوشش دهد.

خبرگزاری ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار