مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. مرداد 1394 - 8:42   |   کد مطلب: 15632
جمعی از دانشجویان بورسیه با صدور نامه ای خطاب به رئیس سازمان بازرسی و رئیس دیوان محاسبات تاکید کردند: وزارت علوم هم اکنون نیز تخلفات آشکاری در پرونده بورسیه ها انجام و به نهادهای نظارتی نسبت می دهد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل از تسنیم، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای خطاب به سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رحیمی رئیس دیوان محاسبات نکاتی را درباره پرونده بورسیه‌ها مطرح کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: همان گونه که مستحضرید طی نزدیک به دو سال گذشته پروژه موسوم به "بورسیه های غیرقانونی" در وزرات علوم از طرف عناصر وابسته به جریانات خاص سیاسی با اغراض بسیار خطرناک کلید خورده است. این ماجرا در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از غلط ترین کارهای سال های اخیر نامیده شد و مصداق بی قانونی و بی اخلاقی بوده است.

نامه مذکور می افزاید: طی این مدت عوامل صحنه گردان در وزارت علوم با ایراد تهمت های فراوانی مبنی بر همراهی نهادهای نظارتی با این کار غلط و غیرقانونی سعی در موجه جلوه دادن اعمال خود و همراه نمودن سازمان های مزبور در اقدامات ظالمانه خود نمودند. یکی از این دروغ های آشکار وزارت علوم نظر منفی سازمان محترم بازرسی و دیوان محاسبات نسبت به بورسیه های دولت قبل بود که ماه ها در بیانیه ها و اظهارات مسئولان وزارت علوم تکرار می شد و همواره تاکید می کردند سازمان بازرسی و دیوان محاسبات از انها خواسته است که با بورسیه ها برخورد شود که در نهایت در این میان  با تکذیبیه سازمان بازرسی کل کشور مواجه شد. ولی همچنان دیوان محاسبات جهت تنویر افکار عمومی وشفاف سازی هنوز تکذیبیه رسمی منتشر نکرده است (البته دادستان محترم دیوان محاسبات در کمیسیون اصل 90 این موضوع را تکذیب کرده بودند)

در بخش پایانی این نامه نیز تصریح شده است: حال سوال ما دانشجویان بورسیه از شما بزرگواران این است چرا در مقام برخورد با وزارت علوم هیچ اقدامی انجام ندادید؟ ایا افرادی که تریبون رسمی دارند اجازه دارند با نسبت دادن دروغ به نهادهای نظارتی موجب تشویش اذهان عمومی شوند ؟ ایا نباید با انها برخورد شود؟ ایا سکوت شما در برابر تهمت های وزارت علوم این اجازه را به سازمان‌ها و ارگان‌ها نخواهد داد که در صورت نیاز برای اجرای نیت خود همانند وزارت علوم دولت یازدهم از نهادهای نظارتی به عنوان همراه خود بهرمند شوند. در موضوع بورسیه ها هم اکنون  نیز وزارت علوم تخلفاتی آشکار انجام می دهد و به نهادهای نظارتی نسبت می‌دهد  که ظاهرا از دید شما مصون مانده است از شما بزرگواران درخواست می نماییم با حضور به موقع خود مانع اقدامات غیر قانونی وزارت علوم بشوید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار