مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. مرداد 1394 - 9:37   |   کد مطلب: 15553
رییس دانشگاه پیام نور همدان در مورد رابطه ی صنعت و دانشگاه بیان داشت:آنچه به حوزه ی صنعت و فنی مهندسی مربوط می شود خروجی آن باید موجب تحول در صنعت شود .

به گزارش صدای دانشجو،رییس دانشگاه پیام نور همدان در مورد رابطه ی صنعت و دانشگاه بیان داشت:آنچه به حوزه ی صنعت و فنی مهندسی مربوط می شود خروجی آن باید موجب تحول در صنعت شود .

در این سالهادانشگاه و صنعت از هم بیگانه بوده اند و صنعت و دانشگاه هر یک راه خود را رفته اند وتا زمانیکه یک همسویی وتعامل واقعی شکل نگیرد این وضع همچنان تداوم خواهد داشت.
وی ابراز داشت:از لحاظ سیاست گذاری و نگاه کلان جامعه باید شرایط لازم برای کار ایجاد شود و دانشگاه و صنعت بسترش را ایجاد کنند، در غیر این صورت موجب اتلاف انرژی می شود.
وی با اشاره به این که زمینه سازی  حتی باید در سطوح بالاتر از یک وزارتخانه فراهم شود اظهار داشت:دانشگاه باید برای پیشرفت صنعت طراحی شود و آموزش نباید جدای از صنعت باشد.
شاملو در ادامه افزود:دانشگاه و صنعت باید رابطه ای متقابل داشته باشند ،به این صورت که یا دانشگاه ها متعلق به صنعتگران باشند یا حوزه های صنعتی در اختیار دانشگاهها باشند .
وی در پایان بیان داشت:تولید علم باید در داخل و خارج محصولاتی را تولید کند ،برای جامعه در آمد ارزی داشته باشد و باعث رشد و ارتقاء جامعه و عدم وابستگی  شود.

و سخن آخر ما اینکه در کشور دانشگاهها بايد از لاک مصرف گرایی بیرون آمده به راه­هاى ديگرى از جمله ارتباط بيشتر با بخش صنعت بينديشند. 

مصرف منطقى منابع و تلاش در جهت يافتن منابع مورد نياز خصوصاً از طريق تعامل سازنده با صنايع منجر خواهد شد كه استحكام  وارتباط بين صنعت و دانشگاه روز به روز بیشتر شود.

دربیشتر دانشگاه هاى مطرح دنیا تامین بودجه تنها از طریق دولت تأمين نشده بلکه دانشگاه­ها راه­هاى ديگرى از جمله ارتباط در بخش صنعت روی می آورند.

امروز بیشتر دانشگاههای ما این احساس نیاز را در خود نمی بینند چراکه از طرف  منابع دولتی تامین بودجه می شوند واین خطر بزرگی برای جهش وپیشرفت علمی در گستره صنعت تلقی می شود.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار