مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. فروردين 1394 - 0:08   |   کد مطلب: 15079
دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا گفت: چگونه است که مقامات آمریکایی و اروپایی از کاهش قطره چکانی تحریم ها سخن می گویند؟ آیا پس از تغییر ماهیت کامل فردو و لغو تحریم ها می توان نتیجه این تفاهم را برد-برد نامید و نگرانی نداشت؟
علی روزبهانی

علی روزبهانی در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو با اشاره به  این که در پی تفاهم هسته ای که در لوزان سوییس شکل گرفت واکنش های بسیاری در بین رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطرح شد و تحلیل های مختلفی ارائه گردید که یا نقدگونه بودند یا از بیانیه تمجید شده بود گفت:
چه کسانی که از این بیانیه آنقدر ذوق زده شده اند که به کوچکترین نگرانی در مورد این مسئله واکنش نامناسبی نشان می دهند و چه کسانی که چشم خود را بر روی تلاش های تیم مذاکره کننده می بندند به یقین عکس العمل متناسب با یک مقوله ملی را نشان نمی دهند.اما چون طرف مقابل اهل دروغ پراکنی و تحریف کلمات به نفع خود است نگرانی هایی به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: لازم است تیم مذاکره کننده ی هسته ای کشورمان صراحتا در مورد ابهامات و همچنین روایت های متناقض موجود در بیانیه ی لوزان توضیح بدهند.

دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان این که چگونه است که مقامات آمریکایی و اروپایی از کاهش قطره چکانی تحریم ها سخن می گویند؟ گفت:  آیا پس از تغییر ماهیت کامل فردو  و لغو تحریم ها (البته فقط تحریم های مرتبط با هسته ای که آنهم دائم بر سر چگونگی لغو یا تعلیق آن سخنان دشمنان بسیار است) می توان نتیجه این تفاهم را برد-برد نامید و نگرانی نداشت؟ آیا تعهدات آمریکا نسبت تعهدات ما قابل راستی آزمایی است؟ آیا تفاهم عبور از خط قرمز ها نبود؟
روزبهانی افزود: درست است که ما به اظهارات تیم مذاکره کننده خودمان اعتماد داریم اما از انجا که طرف مقابل باید اقدامات رفع تحریم ها را انجام دهد و قاعدتا به تفسیرخود از توافق عمل میکند نباید نگران بود؟
طرح کردن مسائل این چنینی زمینه ی بهتری را فراهم می کند که تا پایان ضرب الاجل تعیین شده تیرماه مسئولین مذاکره کننده با دقت بیشتر و شنیدن انتقادات و حساس شدن بر روی شبهات، دست دشمن را از هرگونه نیرنگ و خدعه کوتاه نمایند.

روزبهانی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نیز در صورت همدل و همزمان بودن دولت و توجه به خطوط قرمز توسط تیم مذاکره کننده، حمایت بی دریغ خود را از آنها ابراز می کنند، انشاءالله با ایستادن بر سر آرمان ها و فرمانبری از ولایت امام خامنه ای (مد ظله) نصرت الهی نیز همراه این ملت است و پیروزی نهایی از آن ماست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار