مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. اسفند 1393 - 13:45   |   کد مطلب: 14952
یک استاد دانشگاه اهل سنت با بیان اینکه در محبت اهل سنت به اهل بیت (ع) شکی نیست، گفت: مشکل ما در جهان اسلام این است که در بین برخی مسلمانان و دولت‌های اسلامی تمایل به وحدت وجود ندارد.
ماموستا جلیل بهرامی‌نیا

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، ماموستا جلیل بهرامی‌نیا بعد از ظهر امروز در همایش «امت واحد اسلامی زمینه‌ساز تمدن اسلامی» در دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: در محبت اهل سنت به اهل بیت (ع) شکی نیست، فقط نوع بزرگداشت‌ها و مهرورزی‌ها فرق می‌کند.

وی گفت: اهل سنت از ابتدا بر این عقیده هستند که در تمام جنگ‌های اسلام حق با حضرت علی (ع) بوده و فقط در تفسیر جنگ‌ها اختلاف وجود دارد.

بهرامی‌نیا با بیان اینکه مشکل ما در جهان اسلام این است که در بین برخی مسلمانان و دولت‌های اسلامی تمایل به وحدت وجود ندارد، افزود: این تأسف‌بار است که ما اصول دین را به خاطر فروع دین کمرنگ کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: گاهی نبود وحدت و همدلی ناشی از شناخت غیرواقعی حقیقت است و اگر ارتباط و تبادل اندیشه وجود ندارد باید نسبت به رفع این مشکل و ارتقای بصیرت اقدام شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس آیه قرآن هرگاه در میان یک جمع مسلمان کینه و دشمنی وجود داشته باشد حتماً ترک بخشی از دین خدا صورت گرفته است.

وی افزود: هرکس در جامعه به سمت تولید رنجش، دشمنی و اختلاف رود این شخص سرباز صدیق شیطان است.

امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه قرآن همه اهل کتاب را به وحدت دعوت کرده است، اظهار داشت: این مسئله تنها مسئله بین شیعه و سنی نیست و بین همه ادیان نیز وجود دارد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی عوامل نفاق را آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: دشمن همواره به دنبال ایجاد نفاق در بین مسلمانان است و از این نفاق به نفع خود استفاده می‌کند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه کشورها و دولت‌های مسلمان باید به جای تشدید اختلاف به دنبال بررسی عوامل اختلاف برای حل آن باشند، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این همایش‌ها و مباحث کارشناسی گام‌های مهمی برای وحدت بین شیعه و سنی برداشته شود. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار