مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. بهمن 1393 - 0:51   |   کد مطلب: 14873
حجت الاسلام رسایی گفت: روحانی در سال 92 گفت هم سانتریفیوژ و هم کارخانه بچرخد و آقای روحانی می دانست برای مردم چرخاندن سانتریفیوژ مهم است و یک سال و نیم است هر دوی اینها نمی چرخد و باید گفت مطالبه ما چه شده است.

به گزارش رسا، حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، یکشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات مردمی که در همایش دیروز امروز فردا در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد، افزود: موضع امام در قبال با آمریکا این بود که رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

وی با اشاره به پرونده مهدی هاشمی، بیان داشت: من با قاضی پرونده صحبت کردم و از دستگاه قضایی در برخورد با رحیمی تشکر داریم و در تخلفات مهدی هاشمی که از بیست سال پیش است توقع داریم حکم خوبی صادر کرده تا عدالت دستگاه قضایی زیر سوال نرود.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این که رفراندوم طبق قانون شرایط خاصی دارد که در هیچ کشوری هر لحظه قانون اساسی خود را دست نمی زنند، افزود: رفراندوم در مسائل مهم را هم داریم که باید به رای مجلس باشد و یک حقوقدان باید بداند همین طوری نمی شود و باید مجلس را قانع کرد.

حجت الاسلام رسایی با تاکید بر این که آقای روحانی در سال 82 دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند و گفتند ما در هسته ای نباید هزینه دهیم، تصریح کرد: همین آقای روحانی در سال 92 گفت هم سانتریفیوژ و هم کارخانه بچرخد و آقای روحانی می دانست برای مردم چرخاندن سانتریفیوژ مهم است و یک سال و نیم است هر دوی اینها نمی چرخد و باید گفت مطالبه ما چه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که استیضاح وزرا در مجلس ساز و کاری دارد که الان استیضاح وزیر آموزش و پرورش و وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح است، گفت: خیلی ها می گویند چرا آقای ظریف را استیضاح نمی کنید و دلیلش این است که باید خود آقای ظریف بماند تا در دوران ایشان مشخص شود مذاکره با آمریکا بی فایده است.

وی، تصریح کرد: در دوران آقای جلیلی هر دوره مذاکره می شد شاخص بورس بالاتر می رفت ولی در آغاز دولت آقای روحانی بورس صعود بسیار تیزی دارد که به توافق نامه ژنو رسید و بعد از آن بورس سقوط کرد.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اعلام محرمانه بودن محتوای مذاکرات، گفت: زمانی یک محتوا محرمانه می شود که دشمن نفهمد ولی آن طرف دشمن نشسته و همه چیز را هم می دانند و زمانی هم محرمانه می شود که شاید دوست ناراحت شود.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به نوشتن نامه ای به رییس وقت سازمان صدا و سیما، بیان داشت: نمی گذارند در صداوسیما سخن بگوییم و در نامه ای که به آقای ضرغامی نوشتیم پاسخ دادند نقد توافق نامه ژنو سبب تضعیف دولت می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که مشکل کشور با ایجاد احزاب حل نمی شود، تصریح کرد: هرکس در هر وظیفه ای که دارد باید آن را به خوبی انجام دهد و مدیر خائن و نماینده به فکر جیب خود و فامیل باز داریم که با رای مردم آمدند که اگر دیدید کسی به درد نمی خورد او را عوض کنید.

وی با تاکید بر این که برای تایید صلاحیت های انتخابات حمله به شورای نگهبان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: عقل و قانون می گوید باید شورای نگهبان باشد و برخی از الان دارند دسیسه می کنند و فتنه دیگری در راه است.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این که پرونده تخلف اداری من یک بازی سیاسی است، گفت: این پرونده در دادگاه مطرح شده و من تبرئه شدم و هیئت تخلفات حکم من را ابلاغ نکردند و شوهر خواهر آقای روحانی و عده ای از آن ها در این هیات هستند و طبیعی است چنین فضاسازی را داشته باشند که به دیوات عدالت این حکم را اعتراض کرده و شکستیم.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به این که در سال 84 و 88 از احمدی نژاد حمایت کردم که در آن زمان درست بود ولی انتقادات بسیاری هم به ایشان داشتم، بیان داشت: این که بیشترین فساد در دولت قبل رخ داده ظلم است و تخلفات در همه دولت ها وجود داشته و میزان آن متفاوت است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: من احمدی نژاد سال 84 و 92 را با هم مقایسه می کنم که دیدم خیلی فرق کرده است که نمی توان او را با رییس جمهورهای دیگر مورد مقایسه قرار دهیم.

وی در خصوص حصر سران فتنه، گفت: جرم آن ها عمومی بوده و اگر بخواهند محاکمه شوند حکم آنان اعدام است که فعلا به خاطر سوابق آن ها در حصر هستند که امام خمینی(ره) و امام علی(ع) هم در برخورد با چنین افرادی این کار را کردند.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به تخلفات رحیمی، بیان داشت: ایشان در مجلس هشتم به بنده پیشنهاد کرد و گفت پیش من بیا که نرفتم و اگر افرادی پولی گرفتند و در قبال آن تعهداتی دادند غلط است و به احمدی نژاد گفتیم رحیمی از جنس تو نیست و قبول نکرد.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر این که الان قبول داریم گرانی است، تصریح کرد: باید بودجه امسال را براساس قیمت نفت ببندیم و ای کاش بتوانیم بدون نفت فشارها را تحمل کرده که به یاری خداوند این مرحله می گذرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار