مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. آذر 1393 - 23:53   |   کد مطلب: 14623
پروفسور غلامی، ریاست دانشگاه بوعلی سینا به مناسب روز دانشجو پیامی صادر کردند، متن پیام بدین شرح است...
دکتر غلامی

با سلام خدمت دانشجویان عزیز و امیدهای فردای ایران بزرگ اسلامی.

بدون شکّ، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشور عزیزمان ایران مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند. آن نهال که امروزه به درختی تنومند و استوار تبدیل گردیده، حال به دست شما عزیزان سپرده شده است و این مسئولیتی است بس سنگین و بزرگ که همه ملّت و بخصوص شما دانشجویانمسلمان که به حق سردمداران پیشرفت و ترقّی این کشور هستید، در قبال آن وظیفه دارید. دانشجوي آگاه با الهام از سيره سياسي الهي امام امت، نصايح و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و حركت در خط سرخ شهادت، توانسته است دور از هياهوي تبليغاتي دشمنان، استقلال طلبي، آزادي خواهي و استكبار ستيزي خود را حفظ كند.

16 آذر كه نشان از پايمردي و ايستادگي دانشجوي مسلمان در برابر نظام سلطه دارد ياد آور رشادت دانشجويان شهیدی است كه سينه خود را در برابر تيرهاي سرسپردگان به دشمن سپر كردند و با خون خود از کیان کشور در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورمان دفاع کردند و در گذر زمان فرياد ضد استكباري ملت ايران را به گوش جهانيان رسانده و بر پایمردی ایرانیان در برابر ظلم و ستم و جانفشانی در راه استقلال کشور، گواهی دادند. اگرچه از شهادت دانشجویان شهید مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا سال ها می گذرد اما هنوز طراوت آرمان خواهی، نقد و پرسشگري بر فضای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی حاکم است. بدون شك، لازمه نقد و پرسشگري، صيانت از آزادی بیان، حمایت از آزاداندیشی و فراهم آوردن زمينه هاي مشاركت فرهیختگان در تغییرات و اصلاحات ساختاری مجموعه آموزش عالی است.

اينجانب 16 آذر ماه روز دانشجو را به عنوان نماد آزادگي و استكبار ستيزي دانشجوي مسلمان به تمام دانشجویان فهیم عرصه ی علم و عمل و ایمان تبریک عرض می نمایم و به عنوان خدمتگزار خانواده بزرگ دانشگاه بوعلی سینا، توفیقات روزافزون دانشجویان عزیز را در همه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی واجتماعی از خداوند متعال خواستارم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار