مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. مرداد 1391 - 12:52   |   کد مطلب: 331
خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و نوآوری آموزش و پرورش تویسرکان از کسب مدال برنز المپیاد کشوری نانوتکنولوژی دانش‌آموزی توسط جواد سوری دانش‌آموز مقطع سوم متوسطه نمونه شهیدبهشتی در سومین المپیاد فناوری نانو خبر داد.

محمود سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه آموزش فناوری نانو به دانش‌آموزان یکی از فعالیت‌های برنامه راهبردی کشور در توسعه فناوری نانو است، افزود: ایران اسلامی از نظر گستردگی و عمق فعالیت‌های آموزشی در بخش فناوری نانو از کشورهای پیشرو در دنیا محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان شد: المپیاد علوم و فناوری نانو یک رقابت دومرحله‌ای است که در مرحله نخست، دانش‌آموزان در آزمون کتبی شرکت می‌کنند و برگزیدگان این مرحله پس از گذراندن یک اردوی علمی ـ آموزشی، وارد رقابت عملی می‌شوند.

معاون آموزشی و نوآوری آموزش و پرورش تویسرکان با اشاره به اینکه آزمون تئوری سومین المپیاد دانش‌آموزی نانو، در هشتم اردیبهشت ‌ماه سال جاری در 105 حوزه امتحانی در 74 شهر در کشور برگزار شد، تصریح کرد: در این آزمون 17 هزار داوطلب با هم به رقابت پرداختند که از این مجموع 33 نفر به مرحله عملی راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه جواد سوری دانش‌آموز رشته ریاضی مقطع سوم متوسطه مدرسه نمونه بهشتی تویسرکان در سومین المپیاد دانش آموزی فناوری نانو کشور از بین 17 هزار شرکت‌کننده رتبه 26 فناوری نانو دانش‌آموزی را احراز کرد.

سوری بیان کرد: برگزیدگان این آزمون با راهیابی به مرحله دوم، پس از حضور در اردوی علمی و شرکت در کلاس‌های آموزشی فناوری نانو 27 تیر ماه سال 91، در آزمون عملی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در آزمون عملی این المپیاد 14 هزار دانش‌آموز از 20 استان در سومین المپیاد دانش‌آموزی نانو شرکت کرده بودند، اذعان کرد: از استان همدان جواد سوری دانش‌آموز دبیرستان نمونه شهید بهشتی تویسرکان با کسب مدال برنز، رتبه دوم کشوری المپیاد فناوری نانو را از آن خود کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار