مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. آذر 1401 - 17:43   |   کد مطلب: 24822
نشست استاندار همدان به مناسبت روز دانشجو با حضور فعاّلان دانشجویی در دانشگاه صنعتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، نشست استاندار همدان به مناسبت روز دانشجو روز پنجشنبه ۱۷ آذر با حضور استاندار همدان ، معاونین استانداری، فرمانده بسیج دانشجویی استان همدان و دانشجویان فعال همدان در دانشگاه صنعتی برگزار شد‌. این نشست با تلاوت آیاتی از قرآن، پخش سرود ملی شروع و نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان مطالبات و انتقادات پرداختند.

از فعالین دانشجویی، مرتضی دهقانی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی، احسان اسماعیلی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بوعلی، مریم خوش طلب مسئول بسیج فرهنگیان پردیس باهنر، حمیدرضا زارعی دبیر نظام مسائل بسیج دانشجویی، علیرضا پرستش از قرارگاه مطالبه گری شهید همدانی ، نگین نوری مسئول واحد خواهران انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بوعلی، حضور داشتند و مطالبات و انتقادات خود را در خصوص مسائل مهم استان در حوزه تامین آب استان، تامین مسکن و نهضت ملی مسکن ، اشتغال ، گردشگری، آموزش و پرورش استان و مسائل مربوط به دانشگاه ها و مسائل اخیر کشور مطرح کردند.

در این برنامه استاندار همدان به پاسخگویی به سوالات و مطالبات دانشجویان پرداخت.

وی در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره تامین آب استان و قطعی آب اذعان کرد: 
 شما میدانید در بحث منابع آبی امسال سومین سالی است که در خشکسالی به سر میبریم. منابع و سرچشمه های ما و آب سد اکباتان به واسطه کاهش نزولات آسمانی خشک شده اند. زمانی که بنده مسئولیتم را تحویل گرفتم سد اکباتان که در سال بایستی ۳۰_۴۰ ملیون متر مکعب آب داشته باشد، ۵ میلیون متر مکعب آب داشت. مصوبه شورای تامین بود که آب سهمیه بندی شود‌. از آنجایی که مجاری انتقال آب فرسوده است و به دلیل بالا بودن فشار آب، فشار آب را کم کردند.
تجربه دوماهه به ما نشان داد میزان مصرف کاهش نمی یابد. در ایام عادی سال مصرف آب در سطح شهر همدان ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه و در تابستان ۱۸۰۰ لیتر بود.

سپس ادامه داد: پیش بینی شده بود  اگر ۱۸۰۰ لیتر مصرف بشود، ذخیره سد تا پایان شهریورماه جواب میدهد. ما به جهت اینکه مردم اذیّت نشوند گفتیم آب در طول روز قطع نشود، لذا وزارت نیروقطعی آب را ممنوع کرده بود. انتقال آب از سد تالوار در سال ۱۴۰۰، ۵۴ میلیارد تومان اعتبار داشت در صورتی که هزینه انتقال آب بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود.
در دولت سیزدهم وقتی آیت الله رییسی مسئولیت خود را تحویل گرفت، ۱۰۰۰ میلیارد تومن  دولت قبلی بدهی داشت!  و ماهیانه حداقل۱۰هزار میلیارد تومان باید سود اوراقی که در دولت قبل پیش فروش کرده بودند، پرداخت می شد.
تحت تمامی شرایط سخت در دولت با پیگیری هایی که داشتم دستور شخص  رییس جمهور راگرفتم.
 وضعیت را برای ایشان گزارش دادم و تا به امروز ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای مشکل آب همدان هزینه شده است.
برای انتقال آب از سدتالوار تا ارتفاعات همدان، ۵۸۰ متر آب باید پمپاژ شود! پمپ هایی بایستی خریداری میشد که با توجه به تحریم ها، همه از دانشجویان و مهندسین ایرانی آمدند و با درخواست وزارت نیرو شروع به ساخت این پمپ های پیشرفته کردند!

وی درباره کیفیت آب سد تالوار گفت: درمقابل دشمن باید امید آفرینی کرد و صلابت خود را حفظ کنیم.
در حال ایجاد تصفیه خانه ای در مهاجران هستیم که قدرت ۳۶۰۰ لیتر برثانیه تصفیه آب دارد و اولین مدل آن که ۱۸۰۰ لیتر است تا پایان دی ماه تکمیل می شود.
آب شرب در بعضی از شهرهای کشور دارای آرسنیک مخزن ۲۵۰ است که آن را به زیر ۱۰ می رسانند. در سد تالوار میزان آرسنیک ۵۹ تا ۸۰ بوده است، البته این میزان را آزمایشگاهی تست کرده که در سنندج و زنجان بوده است. آزمایشگاهی در تهران آن را ۲۵ تا ۴۰ بیان کرده است. ما آب را از نظر علمی در علوم پزشکی آزمایش کردیم و با حضور مسئولین نتیجه میزان آرسنیک آن  ۰ تا ۳ بوده و با توجه به  استاندارد جهانی ۱۰ که است آب سدتالوار آرسنیک ندارد.

وی در خصوص مسائل اخیر کشور گفت: با اخذ تدابیر مورد نظر آرامش در همدان برقرار شده است.
 علاوه بر آنکه دشمن در داخل کشور شکست خورد، در بیرون هم شکست خورده و پایگاه های جاسوسی و اقلیم خود را در کردستان عراق از دست داد.
 از نیروی انتظامی، حافظان امنیت تشکر میکنم و دست آنها را میبوسم.

علیرضا قاسمی فرزاد در ادامه پاسخگویی به مطالبات دانشجویان در رابظه با مسکن و گردشگری پرداخت و گفت: درخصوص مسکن ما ۶۸۰ هکتار سند به نام دولت داریم. اشکالات زیادی وجود دارد. ما میگوییم در جایی که شبهه هست نباید کار انجام بشود. اعتماد مردم باید تقویت بشود نه تضعیف. دولت تلاش میکند زمین را تقریبا به صورت رایان در اختیار واجدین شرایط قرار بدهد. نهضت مسکن ملی مربوط به این دولت می باشد. در دولت قبلی که مسئله اقدام ملی مطرح شد  بیش از چهار الی پنج هزار نفر از شهر ما ثبت نام کردند اما اقدامی صورت نگرفته بود. اولین اقدامی که ما کردیم این بود که تکلیف چهار الی پنج هزار نفر را روشن کردیم و اکنون برای عمده آنها زمین تهیه شده و و کارشان توسط بنیاد مسکن در دست پیگیری است.

وی در رابطه با مطالبات حوزه گردشگری افزود:
در بحث گردشگری ما دو مکان مهم داریم غار علیصدر و تپه هگمتانه که به دنبال ثبت جهانی این دو هستیم. تپه هگمتانه امسال ثبت خواهد شد. در حال حاضر۱۸۰۰ اثر گردشگری در همدان داریم که بی نظیر است. 

استاندار همدان در پاسخگویی به سوال تعدادی از دانشجویان درباره دانشگاه فرهنگیان گفت:
 ان شاالله قصد داریم طی برگزاری جلسه ای ۲۵ میلیارد تومان جهت تخریب و بازسازی پردیس باهنر اعتبار بگیرم این مطالبه از سال گذشته پس از بازدید از دانشگاه در دست پیگیری است و بر اساس ضرورت ها از آموزش و پرورش کمک خواسته ایم تا مشکلات آن حل بشود.

 

انتهای پیام/ناظمی

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار